Thursday, September 23, 2010

Tioman lagi!!



Walaupun keje aku tak siap 100% tp still dapat pegi Tioman lg..hehe!
Kali ni pergi bertiga (Kak Nini, Kak Ina and me) selama 3 hari 2 malam..best gile!! sebab dapat buat macam2 aktiviti..weeee~

Bertolak dari jeti Mersing pukul 11.00a.m and sampai dalam pukul 2.00pm gitu..The main reason pegi Tioman sbb ada site valuation, tp cancel on that day sbb..erm..xtau sebab ape??nak kate hujan, dah benti dah..assume sbb site basah je la..so we spend our evening sleeping in the chalet..masing2 pengsan tak sedarkan diri..

Next day after site valuation pagi tu,Pak Wahid - pekerja kat site tuh bawak kitorang bersiar2 dan mengenali Tioman dengan lebih dekat..he!Kami juga di bawa ke Muzium Tioman tau..masuk adalah percuma..kalau dia tak bawak memang sumpah tak tau kewujudan Muzium tuh..thanks Pak Wahid! =)

Then petang lepas penat snorkeling, berehatlah kami sambil menikmati pizza made in Tioman..


JENG!JENG!JENG!

NYUM!NYUM!



aku pun tak paham knape ambik gambar dworg ni??



Kak Nini bersama pizza di tangan nya..



Kak Ina bersama Pizza di dalam mulutnya..





Jalan2 cari makan..Survey restoran mane yg best untuk dinner nanti. Untuk pengetahuan anda, makanan kat sini mahal2 belaka..

Lepas dinner ktorg g tepi pantai menikmati keindahan malam sambil main UNO..


Maaf, camera hp yg x berkualiti..

Last day ktorang snorkeling puas2 sampai kulit itam..main basikal..Kak Nini main basikal ganas sampai langgar kucing!! Rugi tak rakam! Senak perut kucing tuh dibuatnya..huhu..



Lastly, nak ke tak nak, kami kene jugak pulang ke pangkal jalan..
Selamat tinggal Tioman..
Kalau ade rezeki saya datang lg.. =)

2 comments:

  1. sumpah tym aku mule2 bace aku igt kak ina tu kak ina klas kite..hohoh...weyh, baek2 ahh ngan org chalet tuh...t leh dpt murah...kite g ber3..plan nk g pulau kite tak menjadi sampai sudah..huhuh

    ReplyDelete
  2. aku jmpe chalet rm30..tp pkai kipas n kecik..ok la..nak wat tdo je kn..

    ReplyDelete